40043A Windows® 8 UX Design Workshop

350€

Acest workshop este creat folosind abordarea clasei flipped. Într-o abordare în clasă, participantii învață conceptele în ritm propriu și în afara sălii de clasă. Ei învață conceptele înainte de a participa la sala de clasă. În sala de clasă, aceștia aplică conceptele lucrând la laboratoare.
Lucrurile practice vor ajuta designerii și dezvoltatorii să aplice și să-și întărească învățarea în ceea ce privește:

•Principiile de proiectare care stau la baza aplicațiilor Windows Store
•Metodă și procese recomandate pentru proiectarea experienței utilizatorilor (UX) din aplicațiile Windows Store
•Linii directoare și cerințele pentru proiectarea interfețelor utilizator de aplicații Windows Store

Laboratoarele suportă materialele „Windows 8 UX Design Jump Start” găsite online la http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=318041

Publicul tinta al acestor laboratoare este format din designerii aplicațiilor din magazinul Windows 8 (designeri de experiență pentru utilizatori, designeri de interacțiune și designeri vizuali).
Un public secundar este format din dezvoltatorii aplicațiilor din magazinul Windows 8 care sunt responsabili de proiectarea interfeței cu utilizatorul sau care au nevoie să cunoască liniile directoare și procesele de proiectare a experienței utilizatorilor de aplicații Windows Store, pentru a lucra cu designerii sau cu produsele furnizate de designeri.
Toți participanții vor vedea materialele Windows 8 UX Design Jump Start (disponibil la http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=318041).

După finalizarea acestui curs, participantii vor putea:

•Descrie și aplica procesul și tehnicile recomandate pentru proiectarea experienței utilizatorilor din aplicațiile Windows Store.
•Aplica liniile directoare Microsoft privind experiența utilizatorilor la proiectarea aplicațiilor Windows 8 Store.
•Determina modelul de navigație corespunzător pentru o aplicație
•Aplica regulile de aspect la ecrane de aplicații
•Aplica regulile de comandă corecte
•Realiza design eficient pentru diferiți factori de formă, inclusiv pentru vizualizarea Snapped
•Identifica oportunitățile de a mobiliza Windows 8 Charms și Contracte într-o interfață de utilizator a aplicației.
•Identifica și proiecta interfețele utilizatorilor pentru scenariile Share (sursă și țintă)
•Identifica când este potrivit să foloseasca Windows 8 Search  și să proiecteze experiențe de căutare compatibile
•Identifica oportunitățile de a utiliza contractele File Picker și File Saver și proiecta interfețe de utilizator adecvate pentru fiecare
•Înțelege ce elemente de interfață cu utilizatorul aparțin setările de interfață pentru setările compatibile
•Identifica oportunitățile de utilizare a plăcilor de aplicație pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului în aplicații
•Descrie opțiunile de proiectare a șablonului inițial.
•Descrie instrucțiunile privind utilizarea notificărilor și le aplicați în mod corespunzător.

Detalii curs

  • Durata 2 zile
  • Nivel 200
  • Limba curs Engleza/Romana
  • Limba suport Engleza
  • Cursanti/grupa 10
  • Examen
  • Certificare
Course Outline

Module 1: Introduction

In this module, students will get an overview of the workshop and the Windows design principles. Students will also become familiar with the application being used for the labs.

Lessons

  • About this Workshop
  • Designing for Windows 8
  • Lab Scenario
  • Review the Windows 8 Design Principles
  • Learn about the workshop agenda
  • Learn about the application and the scenario that will be used on all the labs.

Module 2: Less is More

This module covers the process of identifying what your app’s unique offering is, and the right organization of features to deliver that promise. The first three steps of the user experience design process described here will result in a “Great At” statement, a set of User Flows and finally a set of application features they require.

Lessons

  • The “Great At” Statement
  • User Flows
  • Features

Lab : Creating a Great At StatementLab : Identifying User FlowsLab : Identifying App Features

  • Identify a “Great At” statement for your application
  • Determine a set of “User Flows” to support the “Great At” statement
  • Brainstorm and organize the features required for your app.

Module 3: Navigation

This module introduces the two standard navigation patterns for Window Store applications, and the navigation devices available to users to find their way around your application.

Lessons

  • Navigation Patterns
  • Content

Lab : Designing Navigation

  • Select the right navigation pattern for your application.
  • Organize a hierarchical navigation structure.
  • Add a semantic zoom view to your Hub page.
  • Apply standard Navigation elements to your page designs.

Module 4: Layout

This module describes how to organize and present the content and features of an application.

Lessons

  • Laying Out Content
  • Typography
  • Branding

Lab : Layout

  • Apply standard page templates to your application.
  • Layout content within the pages.
  • Apply the Windows 8 type ramp.
  • Consider the branding for your application.

Module 5: UI Elements

This module describes the guidelines for laying out app bars.

Lessons

  • Commanding
  • App Bar Design

Lab : Design for CommandingLayout commands in app bars for your application.

Module 6: Day 2 Introduction

This module reviews the work students did on day 1 and introduces the agenda for day 2.

Lessons

  • Workshop Day 2
  • Review some of the key topics from day 1.
  • Learn about the agenda for day 2.

Module 7: Snapping and Scaling

This module describes the scaling and snapping strategies that you can use to
support a wide variety of screen sizes, resolutions, aspect rations and orientations.

Lessons

  • Scaling
  • Snapped View

Lab : Designing for Scaling

  • Learn about different scaling strategies.
  • Apply scaling strategies.
  • Learn strategies for designing snap views.
  • Layout snap views for your application.

Module 8: Charms, Contracts and Extensions

This module described how to design Share and Search experiences for an application.

Lessons

  • Charms, Contracts and Extensions
  • The Share Contract
  • The Search Contract
  • The File Picker Extension

Lab : Designing for the Share CharmLab : Designing for the Search CharmLab : Designing for the File Picker

  • Design Share and Search experiences for your application.
  • Design File Picker experiences for your application.

Module 9: Tiles and Notifications

This module describes how to design default and secondary tiles for an application.

Lessons

  • Tiles
  • Notifications

Lab : Designing Application TilesLab : Designing Notifications

  • Design a default tile and secondary tiles for Food with Friends.
  • Design notifications for Food with Friends.

Module 10: Wrap-Up

This module provides a recap of the topics covered in the workshop.

Lessons

  • Principles, Processes and Guidelines
Recap the topics covered in this workshop
  • Learn the importance of treating each application uniquely
  • Recap the underlying principles of Windows 8 design
  • Compare real world design considerations with the experiences of this workshop
Additional Reading

To help you prepare for this course, please review the following resources: