6293A Troubleshooting and Supporting Windows® 7 in the Enterprise

500€

Acest curs este conceput pentru profesioniștii din tehnologia informației (IT) care au experiență în Windows XP și Windows Vista, care lucrează ca tehnicieni de suport tehnic pentru Windows 7 Enterprise Desktop (EDST) în mediile de suport Tier 2. Scopul acestei instruiri este de a permite acestor persoane să susțină sistemul de operare Windows 7 și să rezolve problemele tehnice de depanare într-un mediu de rețea Windows 7 și Windows Server 2008 R2.

Cursul îi ajută pe candidați să se pregătească pentru examenul 70-685, cerința finală pentru creditorul profesional al Enterprise Desktop Support Technician (EDST).

Până la sfârșitul cursului, participantii vor fi fost expuși procesului de stabilire și folosire a unei metodologii de depanare și a rolului și responsabilităților EDST. În plus, participantii vor fi expuși la diverse instrumente și tehnici de depanare care le permit să abordeze următoarele probleme de Windows 7 într-un mediu de rețea al unei companii:

•Startup
•Group Policy
•Hardware si device driver
•Performanţă
•Conectivitate la rețea
•Conectivitate la distanță
•Profil utilizator și conectare
•Securitate
•Aplicații

Publicul tinta pentru acest curs este format din persoane cu rolul de Enterprise Desktop Support Technician (EDST) care oferă suport Tier 2. Iar, publicul secundar pentru acest curs este format din persoane cu rolul de Desktop Support Technician (DST) într-o organizație superioară MORG.

Persoanele care au rolul de EDST sunt reprezentate de profesioniști IT cu experiență care se concentrează pe o gamă largă de sisteme de operare desktop, aplicații desktop, dispozitive mobile, rețele și probleme de suport hardware.  Aceste persoane trebuie să combine expertiza tehnică cu abilitățile de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor și o înțelegere profundă a mediului lor de afaceri și tehnic pentru a rezolva rapid problemele de asistență. Acestea iau în considerare toate variabilele, justifică rezoluțiile printr-o abordare logică de depanare și relaționează compromisurile în timp ce respectă cerințele și constrângerile de afaceri și tehnice. Sunt responsabile în principal de întreținerea și asistența desktop-urilor PC, instalarea și testarea aplicațiilor de tip linie de afacere pe computerele utilizatorilor finali și efectuarea fizică a modificărilor pe desktop-urile utilizatorilor.

Persoanele cu rolul de EDST au utilizat versiuni anterioare ale sistemelor de operare desktop Microsoft Windows și pot avea experiență cu sistemele de operare Microsoft Windows Server. Munca lor le cere să-și păstreze cunoștințele și cunoștințele actuale cu noile versiuni și actualizări ale tehnologiei definite de mediul de afaceri. Ei folosesc scripturi EMS / PowerShell pentru sarcini de rutină și operații în vrac. Acestea efectuează majoritatea sarcinilor de gestionare a serverului de la distanță utilizând Terminal Server sau alte instrumente de administrare instalate pe stațiile lor de lucru locale.

După finalizarea acestui curs, participantii vor putea:

•Descrie procesele de stabilire și utilizare a unei metodologii de depanare și defini rolul și responsabilitățile EDST.

•Remedia problemele de pornire pe un computer Windows 7.

•Remedia problemele legate de configurarea clientului și problemele legate de aplicarea obiectului de politică de grup (GPO).

•Depana dispozitivele hardware, driverul și problemele legate de performanță.

•Remedia problemele de conectare la rețea.

•Remedia problemele de conectare la distanță.

•Remedia problemele de conectare și de acces la resurse.

•Remedia problemele sistemului de securitate, cum ar fi Encrypting File Systems (EFS) BitLocker Drive Encryption și permisiunile fișierelor.

•Remedia problemele legate de sistemul de operare și de aplicații.

Detalii curs

  • Durata 3 zile
  • Nivel 300
  • Limba curs Engleza/Romana
  • Limba suport Engleza
  • Cursanti/grupa 10
  • Examen 70-685
  • Certificare MCP, Specialist
Course Outline

Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology

This module describes the steps involved in establishing and using a typical troubleshooting methodology. It also covers the job role and responsibilities of the EDST.

Lessons

  • Lesson 1: Introduction to the EDST Job Role
  • Lesson 2:  Overview of Troubleshooting Steps
After completing this module, students will be able to:
  • Describe the job role of the EDST.
  • Describe the steps of a typical troubleshooting methodology.

Module 2: Troubleshooting Startup Issues

This module describes how to use Windows 7 recovery tools to troubleshoot startup problems. Additionally, it provides the information to configure and troubleshoot startup settings, and to troubleshoot operating system services.

Lessons

  • Lesson 1: Overview of the Windows 7 Recovery Environment
  • Lesson 2: Configuring and Troubleshooting Startup Settings
  • Lesson 3: Troubleshooting Operating System Services Issues

Lab : Troubleshooting Startup Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Use Windows 7 recovery tools to troubleshoot startup problems.
  • Configure and troubleshoot startup settings.
  • Troubleshoot operating system services.

Module 3: Using Group Policy to Centralize Configuration

This module describes Group Policy application. It also covers steps to troubleshoot both client configuration failures and GPO application issues.

Lessons

  • Lesson 1: Overview of Group Policy Application
  • Lesson 2: Resolving Client Configuration Failures and GPO Application Issues

Lab : Using Group Policy to Centralize Configuration

After completing this module, students will be able to:
  • Describe Group Policy application.
  • Troubleshoot client configuration failures and GPO application issues.

Module 4: Troubleshooting Hardware Device, Device Driver, and Performance Issues

This module helps students troubleshoot issues related to hardware devices and device drivers by identifying basic hardware-related issues. Additionally, the module helps students determine hardware failure issues, and the problems that device drivers can cause. Finally, this module provides guidance on how to configure performance options in Windows 7, as well as monitor reliability and performance of Windows 7 computers.

Lessons

  • Lesson 1: Overview of Hardware Troubleshooting
  • Lesson 2: Troubleshooting Physical Failures
  • Lesson 3: Monitoring Reliability and Performance
  • Lesson 4: Configuring Performance Options in Windows 7
  • Lesson 5: Troubleshooting Device Driver Failures

Lab : Lab A: Resolving Hardware Device and Device Driver IssuesLab : Lab B: Troubleshooting Performance-Related Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Identify basic hardware-related issues.
  • Determine hardware failure issues.
  • Monitor reliability and performance of Windows 7 computers.
  • Configure performance options in Windows 7.
  • Determine problems that device drivers cause.

Module 5: Troubleshooting Network Connectivity Issues

This module describes how to troubleshoot issues related to network connectivity by providing the steps to determine the network configuration of client computers, and then to troubleshoot network connections.

Lessons

  • Lesson 1: Determining Network Settings
  • Lesson 2: Troubleshooting Network Connectivity Issues

Lab : Troubleshooting Network Connectivity Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Determine the network configuration of client computers.
  • Troubleshoot network connections.

Module 6: Troubleshooting Remote Connectivity Issues

This module describes how to troubleshoot remote connectivity issues. This module instructs students on how to configure and troubleshoot virtual private network (VPN) connections, as well as how to use Remote Desktop and Remote Assistance to assist users. This module also covers the troubleshooting steps for Network Access Protection (NAP) and DirectAccess issues.

Lessons

  • Lesson 1: Troubleshooting VPN Connectivity Issues
  • Lesson 2: Using Remote Desktop
  • Lesson 3: Troubleshooting User Issues by Using Remote Assistance
  • Lesson 4: Troubleshooting NAP Issues
  • Lesson 5: Troubleshooting DirectAccess Issues

Lab : Resolving Remote Connectivity Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Configure and troubleshoot VPN connections.
  • Use Remote Desktop.
  • Use Remote Assistance.
  • Troubleshoot NAP issues.
  • Troubleshoot DirectAccess issues.

Module 7: Troubleshooting Logon and Resource Access Issues

This module describes how to use troubleshooting tools and methods to troubleshoot user profile and logon scripts issues, and issues with file and printer access.

Lessons

  • Lesson 1: Troubleshooting User Logon Issues
  • Lesson 2: Troubleshooting User Profile Issues
  • Lesson 3: Troubleshooting File Access Issues
  • Lesson 4: Troubleshooting File Permissions Issues
  • Lesson 5: Troubleshooting Printer Access Issues

Lab : Troubleshooting Logon and Resource Access Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Troubleshoot user logon issues.
  • Troubleshoot user profile issues.
  • Troubleshoot file access issues.
  • Troubleshoot file permissions issues.
  • Troubleshoot printer access issues.

Module 8: Troubleshooting Security Issues

This module describes how to troubleshoot issues related to security systems such as EFS, BitLocker, and file permissions. The module instructs students how to troubleshoot and recover files encrypted with EFS and BitLocker-protected drives. In this module, students also troubleshoot file permissions, content access issues, and Windows Internet Explorer issues.

Lessons

  • Lesson 1: Recovering Files Encrypted by EFS
  • Lesson 2: Recovering BitLocker-Protected Drives
  • Lesson 3: Troubleshooting Internet Explorer and Content Access Issues

Lab : Troubleshooting Security Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Recover files encrypted by using EFS.
  • Recover BitLocker-protected drives.
  • Troubleshoot Internet Explorer and content access issues.

Module 9: Troubleshooting Operating System and Application Issues

This module describes how to troubleshoot issues related to operating system features and applications, including application installation and operation issues. This module also addresses applying application and Windows updates.

Lessons

  • Lesson 1: Troubleshooting Application Installation Issues
  • Lesson 2: Troubleshooting Application Operations Issues
  • Lesson 3: Applying Application and Windows Updates

Lab : Troubleshooting Operating System and Application Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Troubleshoot application installation issues.
  • Troubleshoot application operation issues.
  • Apply application and Microsoft Windows updates