20688D Supporting Windows® 8.1

700€

Cu ajutorul acestui curs veti putea obține cunoștințele și aptitudinile de care aveți nevoie pentru a sprijini sistemul de operare Windows 8.1 și pentru a rezolva problemele tehnice de depanare într-un mediu de rețea Windows 8.1 și Windows Server 2012 R2. Acest curs este conceput pentru profesioniștii IT care au experiență cu dispozitivele Windows și care lucrează ca tehnicieni de suport pentru desktop-ul Windows Enterprise Desktop (EDST) în mediile de suport Tier 2. Cursul Microsoft oficial de cinci zile, cu laboratoare extinse, ofera informatii despre funcționarea componentelor cheie ale sistemului de operare Windows pentru a ajuta la depanarea problemelor sistemului. Deasemenea veti invata să identificați și să rezolvați problemele legate de rețea, aplicațiile din Windows Store, securitate, politică de grup, Internet Explorer, acces la distanță și suport pentru dispozitive mobile.

Acest curs utilizează versiuni noi de Pachet de optimizare a aplicațiilor desktop (MDOP), Toolkit compatibilitate aplicație (ACT), Windows Performance Toolkit (WPT), Microsoft Message Analyzer și este primul curs care utilizează instrumentele populare de Sysinternals și alte instrumente. Acest curs îi ajută pe candidați să se pregătească pentru examenul 70-688, MCSA:Supporting Windows 8.1. Cursul se bazează pe Windows 8.1 Enterprise Edition cu servicii de domeniu furnizate de Windows Server 2012 R2.
Microsoft OneDrive este folosit ca parte a laboratorului pentru acest curs, care poate să nu fie disponibil în toate țările. Confirmați cu furnizorul dvs. Microsoft că acest serviciu cloud este disponibil în zona dvs. Vă rugăm să consultați ghidul de configurare a cursului pentru mai multe detalii.

Cursul este destinat în primul rând pentru  Enterprise Device Support Technician (EDST), care oferă suport Tier 2 utilizatorilor care execută desktop-uri Windows și dispozitive în organizații de întreprinderi mijlocii sau mari, într-un mediu de domeniu Windows. Persoanele care au rolul de EDST sunt profesioniști IT cu experiență care se concentrează pe o gamă largă de probleme tehnice pentru sistemele de operare Windows, dispozitive, servicii cloud, aplicații, rețele și suport hardware. Responsabilitățile cheie includ rezolvarea problemelor tehnice legate de instalarea și migrarea Windows, activarea, performanța, profilurile, setările și sincronizarea dispozitivelor, accesul la rețea local și la distanță, accesul la aplicații, accesul la date și imprimante, autentificarea, recuperare date.

Persoanele care au rolul de EDST trebuie să combine expertiza tehnică cu abilitățile de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor și o înțelegere profundă a mediului lor de afaceri și tehnic pentru a rezolva rapid problemele de asistență. Ei iau în considerare toate variabilele, justifică rezoluțiile printr-o abordare logică de depanare și relaționează compromisurile în timp ce respectă cerințele și constrângerile de afaceri și tehnice. EDST-urile sunt responsabile în primul rând de întreținerea și suportul desktop-urilor și dispozitivelor, instalarea și testarea aplicațiilor de tip linie de afaceri pe aceste dispozitive și efectuarea fizică a modificărilor dispozitivelor utilizator sau re-imaginilor, după cum este necesar.
Publicul secundar pentru acest curs poate include participanti care se pregătesc să ia examenul 70-688.

După finalizarea acestui curs, participantii vor putea:

•Descrie procesele implicate în planificarea și utilizarea unei metodologii de depanare pentru Windows 8.1.

•Depana problemele de pornire și serviciile de sistem de operare pe un sistem Windows 8.1.

•Rezolva problemele legate de dispozitivele hardware și driver.

•Depana calculatoarele de la distanță.

•Depana problemele legate de conectivitatea în rețea.

•Depana problemele de configurare a clientului și problemele aplicațiilor GPO.

•Remedia problemele legate de setările utilizatorului.

•Remedia problemele de conectare la distanță.

•Rezolva problemele legate de accesarea resurselor de la computerele care sunt asociate domeniului.

•Rezolva problemele legate de accesarea resurselor de la computerele care nu sunt  asociate domeniului.

•Depana problemele legate de instalarea și funcționarea aplicației.

•Păstra Windows 8.1 după implementare.

•Proiecta și implementa conectivitatea extranet pentru Windows 8.

•Recupera un computer cu Windows 8.1.

Detalii curs

  • Durata 5 zile
  • Nivel 200
  • Limba curs Engleza/Romana
  • Limba suport Engleza
  • Cursanti/grupa 10
  • Examen 70-688
  • Certificare MCP, MCSA, MCSE
Course Outline

Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology

This module provides an introduction to the Windows 8.1 system architecture and explains how to identify the common troubleshooting scenarios. The module also provides an overview of a typical troubleshooting process.

Lessons

  • Overview of Windows 8.1
  • Overview of Troubleshooting Steps

Lab : Troubleshooting Windows 8.1

After completing this module, students will be able to:
  • Describe Windows 8.1.
  • Describe a typical troubleshooting methodology and apply it to troubleshooting Windows 8.1.

Module 2: Troubleshooting Startup Issues

This module provides an overview of the Windows 8.1 startup recovery environment and explains how to troubleshoot startup settings and issues. The module also describes how to recover BitLocker-operated drives.

Lessons

  • Overview of the Windows 8.1 Startup Recovery Environment
  • Troubleshooting Startup Settings
  • Troubleshooting Operating System Services Issues
  • Recovering BitLocker-Protected Drives

Lab : Troubleshooting Startup IssuesLab : Recovering BitLocker-Encrypted Drives

After completing this module, students will be able to:
  • Describe the Windows8.1 startup architecture.
  • Optimize and troubleshoot startup settings.
  • Troubleshoot Windows 8.1 operating system services.
  • Recover drives encrypted with BitLocker Drive Encryption.

Module 3: Troubleshooting Hardware and Device Drivers

This module explains how to troubleshoot hardware issues, physical failures, and device driver failures. It also describes how to monitor reliability and configure the registry.

Lessons

  • Overview of Hardware Troubleshooting
  • Troubleshooting Physical Failures
  • Troubleshooting Device Driver Failures
  • Monitoring Reliability
  • Configuring the Registry

Lab : Troubleshooting Hardware and Device Drivers

After completing this module, students will be able to:
  • Describe the process for troubleshooting hardware.
  • Troubleshoot physical hardware failures.
  • Troubleshoot hardware device drivers.
  • Monitor Windows 8.1 reliability.
  • Configure the Windows 8.1 registry.

Module 4: Troubleshooting Remote Computers

This module describes how to perform remote troubleshooting by using Windows 8.1 features such as Remote Desktop, Remote Assistance, and Windows PowerShell remoting.

Lessons

  • Using Remote Desktop
  • Using Remote Assistance
  • Remoting with Windows PowerShell

Lab : Troubleshooting Remote Computers

After completing this module, students will be able to:
  • Use Remote Desktop to manage remote computers.
  • Use Windows Remote Assistance to manage remote computers.
  • Use Windows PowerShell remoting to manage remote computers.

Module 5: Resolving Network Connectivity Issues

This module explains how to identify network settings and troubleshoot network connectivity issues in wired and wireless networks, IPv4 and IPv6 connectivity, and name resolution.

Lessons

  • Determining Network Settings
  • Troubleshooting Network Connectivity Issues

Lab : Resolving Network Connectivity Issues

After completing this module, students will be able to:
  • Determine the network configuration of client computers.
  • Troubleshoot network connections.

Module 6: Troubleshooting Group Policy

This module provides an overview of the Group Policy application and describes how to resolve issues in client configuration GPO application.

Lessons

  • Overview of Group Policy Application
  • Resolving Client Configuration Failures and GPO Application Issues

Lab : Troubleshooting Group Policy

After completing this module, students will be able to:
  • Describe how GPOs are applied to computers.
  • Resolve client-side configuration failures and GPO application issues.

Module 7: Troubleshooting User Settings

This module describes how to troubleshoot sign-in issues and issues in the application of user settings.

Lessons

  • Troubleshooting Sign-in Issues
  • Troubleshooting the Application of User Settings

Lab : Troubleshooting Sign-in ProblemsLab : Troubleshooting the Application of User Settings

After completing this module, students will be able to:
  • Troubleshoot user sign-in issues.
  • Troubleshoot the application of user desktop settings.

Module 8: Configuring and Troubleshooting Remote Connectivity

This module describes how to troubleshoot issues in VPN connectivity, NAP, and DirectAccess.

Lessons

  • Troubleshooting VPN Connectivity Issues
  • Troubleshooting NAP Issues
  • Troubleshooting DirectAccess

Lab : Configuring Network Access Protection Client SettingsLab : Configuring and Testing DirectAccess

After completing this module, students will be able to:
  • Troubleshoot VPN connections.
  • Troubleshoot NAP.
  • Configure and troubleshoot DirectAccess.

Module 9: Troubleshooting Resource Access within a Domain

This module explains how to troubleshoot issues in file access and permissions. It also describes how to resolve printer access issues.

Lessons

  • Troubleshooting File Access Issues
  • Troubleshooting File Permissions Issues
  • Troubleshooting Printer Access Issues

Lab : Troubleshooting Resource Access within a Domain

After completing this module, students will be able to:
  • Troubleshoot file access issues.
  • Troubleshoot file permissions issues.
  • Troubleshoot printer access issues.

Module 10: Configuring and Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members

This module describes how to configure and troubleshoot Workplace Join, Work Folders, and OneDrive Access.

Lessons

  • Configuring Workplace Join
  • Configuring and Troubleshooting Work Folders
  • Configuring and Troubleshooting OneDrive Access

Lab : Configuring and Troubleshooting Resource Access for Clients That Are Not Domain Members

After completing this module, students will be able to:
  • Configure Workplace Join.
  • Configure and troubleshoot Work Folders.
  • Configure and troubleshoot Microsoft OneDrive access.

Module 11: Troubleshooting Applications

This module explains how to troubleshoot application installation issues and problems in desktop and Windows store apps. The module also describes how to resolve issues in Internet Explorer and Client Hyper-V.

Lessons

  • Troubleshooting Desktop App Installation Issues
  • Troubleshooting Desktop Apps
  • Managing Windows Store Apps
  • Troubleshooting Internet Explorer
  • Implementing Client Hyper-V

Lab : Troubleshooting Desktop AppsLab : Troubleshooting Windows Internet Explorer

After completing this module, students will be able to:
  • Troubleshoot desktop app installation.
  • Troubleshoot desktop app compatibility.
  • Manage Windows Store apps.
  • Troubleshoot Internet Explorer.
  • Implement Client Hyper-V.

Module 12: Maintaining Windows 8.1

This module describe how to troubleshoot activation issues and configure performance options in Windows 8.1. It also explains how to protect a Windows 8.1 system from malware and viruses and how to apply application and Windows updates.

Lessons

  • Managing Windows Activation
  • Monitoring and Configuring Performance Options in Windows 8.1
  • Protecting Windows 8.1 from Malware and Viruses
  • Applying Application and Windows Updates

Lab : Maintaining Windows 8.1

After completing this module, students will be able to:
  • Manage Windows volume activation.
  • Monitor and configure performance options in Windows 8.1.
  • Protect Windows 8.1 from malicious software and viruses.
  • Update Windows 8.1.

Module 13: Recovering Windows 8.1

This modules explains how to restore files and recover a Windows 8.1 system.

Lessons

  • File Recovery in Windows 8.1
  • Recovery Options in Windows 8.1

Lab : Troubleshooting a Windows 8.1 Computer (1)Lab : Troubleshooting a Windows 8.1 Computer (2)

After completing this module, students will be able to:
  • Recover files in Windows 8.1.
  • Recover a computer running Windows 8.1.