După cum probabil știți deja, Microsoft a adăugat multe funcții noi odată cu lansarea Excel 2019. Mai mult, aplicația este într-o permanentă dezvoltare a foilor de calcul, imbunatatiri ce le puteti observa si intre actualizările Office 365. Desigur, aceste funcții noi nu plătesc dividende decât dacă sunteți conștient de ele și știti cum să le folosiți. In cadrul acestui articol veți afla despre cinci dintre cele mai importante funcții noi în Excel și despre cum puteți profita de ele.

Analiză automată a datelor folosind funcția Ideas din Excel

Ideas este o formă de inteligență artificială în Excel disponibilă prin abonamentele Office 365. Folosind functia Ideas, Excel vă poate analiza rapid datele și vă poate oferi informații pe care poate nu le aveati pana in acel moment. De exemplu, Ideas pot fi utilă în următoarele situații:

• Analiza tranzacțiilor pentru clasificarea datelor și identificarea elementelor semnificativ mai mari sau mai mici decât restul populației;

• Efectuarea unei analize a tendințelor pentru a evidenția tendințele asupra datelor pe baza trecerii timpului;

• Identificarea valorilor semnificative în punctele de date, inclusiv tranzacțiile potențial eronate sau frauduloase;

• Atragerea atenției asupra situațiilor în care o parte substanțială din valoarea totală este atribuită unui singur factor.

Dacă folositi Excel printr-un abonament Office 365, puteți accesa functia Ideas din fila Home a panglicii.

Formule condiționale mai simple cu IFS, MAXIFS și MINIFS

Cu IFS, MAXIFS și MINIFS, puteți crea ușor formule care conțin mai multe teste decât în ​​trecut. Înainte de disponibilitatea IFS, mulți utilizatori Excel adesea „cuibăreau” mai multe funcții IF în aceeași formulă. Aceasta a fost o practică  atunci când era necesară crearea unui calcul bazat pe satisfacerea uneia sau mai multor condiții. Cu toate acestea, odată cu introducerea IFS, astfel de formule sunt simplificate mult. De exemplu, observați în formula de mai jos că este necesară o singură funcție IFS pentru a efectua trei teste ale datelor din celula A2. Această tehnică contrastează cu mai multe funcții IF care ar fi fost necesare în trecut.

=IFS(A2>400,”Tier 1″,A2>300,”Tier 2″,TRUE,”Tier 3″)

 Ca și IFS, puteți utiliza MAXIFS și MINIFS pentru a efectua mai multe teste ale datelor dvs. Când utilizați MAXIFS, Excel va returna cea mai mare valoare atunci când toate testele sunt satisfăcute. În schimb, atunci când utilizați MINIFS, Excel va returna cea mai mică valoare atunci când toate testele sunt satisfăcute. Aceste funcții sunt disponibile pentru utilizatorii Excel 2019. De asemenea, acestea sunt disponibile pentru utilizatorii de Excel din suita Office 365.

XLOOKUP – O alternativă mai bună și mai ușoară la VLOOKUP

Microsoft a adăugat XLOOKUP in suita Excel din Office 365, începând cu februarie 2020. XLOOKUP oferă o alternativă superioară la VLOOKUP și funcții similare precum HLOOKUP și INDEX. În timp ce aceste funcții moștenite vor rămâne în Excel, mulți utilizatori consideră că XLOOKUP este mai simplu și mai intuitiv. Unele dintre diferențele critice dintre XLOOKUP și alte funcții de căutare includ:

• XLOOKUP implicit este o potrivire exactă, în timp ce VLOOKUP și HLOOKUP o potrivire aproximativă.

• Cu XLOOKUP,nu trebuie să specificați un număr de index al coloanei, așa cum faceți cu VLOOKUP sau un număr de index de rând, așa cum faceți cu HLOOKUP.

• Aranjarea coloanelor și a rândurilor nu contează cu XLOOKUP. Acest lucru se datorează faptului că funcția poate privi spre stânga sau spre dreapta atunci când o folosiți ca alternativă la VLOOKUP. De asemenea, acesta poate arăta mai sus sau mai jos atunci cand o folosiți ca alternativă la HLOOKUP.

• XLOOKUP vă permite să specificați ce se întâmplă dacă valoarea dvs. de căutare nu este găsită, fără a fi necesar să includeți o funcție IFERROR.

Cum arată XLOOKUP?

Pentru a începe să înțelegeți avantajele lucrului cu XLOOKUP, luați în considerare exemplul prezentat în figura 1. În această ilustrare, XLOOKUP este utilizat pentru a găsi valoarea de la celula H2 în intervalul B3 – B15. Rețineți, XLOOKUP implicită este o potrivire exactă, în timp ce VLOOKUP implicită este o potrivire aproximativă. După ce găsește valoarea pe care o caută, XLOOKUP returnează valoarea corespunzătoare din intervalul D3 până la D15. Dacă nu se găsește nicio potrivire, atunci formula va returna sintagma „Articol negăsit”. Datorită simplității relative a XLOOKUP în comparație cu VLOOKUP, HLOOKUP și alte funcții similare, XLOOKUP va deveni probabil funcția de căutare preferată pe măsură ce mai mulți utilizatori vor avea acces la aceasta.

Figura 1 – Folosind XLOOKUP in loc de VLOOKUP

Matrice dinamice

Matricele dinamice sunt un alt exemplu de caracteristică nouă disponibilă în prezent in Excel, momentan doar prin Office 365. Cu ajutorul tablelor dinamice, puteți scrie o singură formulă care acționează simultan asupra mai multor celule, fără a fi necesar să copiați formula în toate celulele. În plus, dacă executați o versiune de Excel care acceptă tablouri dinamice, nu mai este necesar să utilizați o secvență de taste CTRL + SHIFT + ENTER pentru a introduce o formulă tradițională de matrice. În plus, dacă utilizați o versiune Excel care acceptă tablouri dinamice, sunt disponibile șase noi funcții care vă vor ajuta să valorificați această putere nou-găsită. Aceste șase funcții includ FILTER, SORT, RANDARRY, SEQUENCE, SORTBY și UNIQUE.

Cam cum arata aceste grafice dinamice?

Să arătăm un exemplu simplu de matrice dinamice folosind noua funcție FILTER. După cum este denumită, funcția FILTER este capabilă să filtreze datele într-un tabel sau într-un interval, printr-o formulă. Sintaxa este relativ simplă, după cum puteți vedea mai jos:

= FILTER (tablou (tabel sau interval), include (un tablou boolean ce include articole))

Un al treilea argument opțional – [if_empty] – specifică valoarea de afișat dacă filtrul nu returnează nimic. Figura 2 de mai jos afișează un exemplu despre modul în care puteți utiliza funcția FILTER pentru a filtra date fără a deranja tabloul original. În special, dacă volumul de date din tabelul la care face referire funcția FILTER crește sau scade, la fel și volumul datelor returnate de formulă.

Figura 2 – Folosind FILTER pentru a crea matrice dinamice

Exemplul de FILTRU simplu furnizat ar trebui să vă evidențieze puterea matricilor dinamice: vă permit să utilizați formule pentru a analiza datele iar rezultatele formulelor sunt legate de, dar nu perturbă setul de date original. Prin urmare, puteți efectua mai multe tipuri de analize pe același set de date de bază, fără a fi necesar să copiați datele de mai multe ori.

Analizați calitatea datelor voastre folosind Power Query

După cum bine știți încă din 2010, funcția Power Query din Excel reprezintă un utilitar pentru interogarea datelor în Excel din nenumărate surse externe de date, inclusiv baze de date, putand totodată să transformați datele incluzand elemente precum ștergerea coloanelor de date inutile, contopirea coloanelor, adăugarea calculelor definite de utilizator și sortarea și filtrarea ca parte a interogării, printre alte elemente.

O îmbunătățire recentă a utilitarei Power Query  din Excel este capacitatea sa de a analiza automat datele dvs. pentru probleme de calitate, cum ar fi exhaustivitatea și acuratețea. Cu această caracteristică, puteți identifica rapid zonele potențiale cu probleme cum ar fi date eronate, înregistrări lipsă și chiar înregistrări duplicate. Pentru a profita de această caracteristică, în fila Vizualizare a editorului de interogare a energiei, bifați casetele de profil ale coloanei, distribuției coloanelor și ale profilului coloanei, așa cum se arată în figura 3. După cum puteți vedea, Power Query generează o „imagine de calitate” a fiecareia dintre coloanele de date din interogare; în plus, făcând clic pe orice coloană din interogare veți obține o vedere mai detaliată a datelor, inclusiv statistici pentru coloana respectivă și un grafic de distribuție a valorilor.

Figura 3 – Folosind Power Query pentru analiza datelor

Sumar

Cele cinci funcții enumerate mai sus nu reprezintă toate noile funcții disponibile în Excel. Dimpotrivă, Microsoft a adăugat peste 100 de funcții și îmbunătățiri noi la Excel în ultima perioadă! În schimb, instrumentele prezentate în acest articol se numără printre cele care oferă unele dintre cele mai mari oportunități tuturor nivelurilor de utilizatori Excel pentru a-și îmbunătăți eficiența și competența. Prin urmare, pe măsură ce obțineți acces la aceste instrumente, asigurați-vă că luați în considerare modul în care dvs. și membrii echipei dvs. puteți și ar trebui să profitați de acestea pentru a vă crește productivitatea.

Call Now Button